lauantai 26. toukokuuta 2012

Ensimetrit vuodelle 2012

Edellisestä blogikirjoituksesta on jo tovi, mutta niin on edellisestä ajelukerrastakin. Tosiaan edellisen kerran olin pyörän sarvissa viimesyksyn Etelän Pystymettän reissulla. Talvi jäi kokonaan ilman ajokilometrjä muiden harrasteiden takia. Samasta syystä kevätkin eteni pitkälle ennen kuin pääsin pyörää starttailemaan. Viivettä lisäsi vielä entisestään pyörän käyntiongelmat. Tammikuussa talvella kävin käyttämässä moottoria ja silloin kaikki oli ok. Mutta nyt kun toukokuun alussa piti hakea pyörä ajoon, niin se kävikin vaivoin vain etummaisella sylinterillä ja kappaleen matkaa ihan sopuisasti molemmillakin. Viaksi paljastui lopulta viallinen polttoainepumppu (tai oikeammin loppuun kuluneet kärjet). Tämä on yksi kaasutinmoottoristen 950 KTM:ien tyyppivika ja monet ovat korvanneet alkuperäisen Mitsubishi bensapumpun luotettavammalla Facet:lla tai Mikunilla (alipainepumppu). Tällä kertaa vaihtui Mitsuun vain viallit kärjet. Noita kärkiä olin jo viime vuonna kuljettanut pitemmillä reissuilla mukana tinakolvin kera. Onneksi todellista "showstopperia" ei eteen ollut tullut. Muutaman oudon sammahtamisen voinee kuitenkin laittaa kuluneiden kärkien piikkiin. Siis nou hätä, nyt kaikki toimii jälleen. Seuraava etappi onkin 22,5 tkm:n huolto, nyt mittarissa on aika tarkkaan 22 tkm. Pitää ottaa selvää mitä huolto-ohjelmaan kuuluu ja katsoa josko sen tekisi itse. 30 tkm:n kohdalla on sitten vasta isompi huolto ja sen annan suosiolla ammattilaisten tehtäväksi.

Hämäläistä alkukesän idylliä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti